Эрагон. На пороге Ренессанса

Объявление




ДОСКА НАПОМИНАНИЙ
(временная )



***

Приветствуем вас в Алагейзии, мире книг тетралогии К.Паолини "Наследие"!
Атра эстерни оно тхельдуин, что на языке эльфов означает: "Да сопутствует вам удача!"

[Мы рекомендуем...]

Ник: Путник
Пароль: след
















Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Эрагон. На пороге Ренессанса » Тирм » Улицы Тирма


Улицы Тирма

Сообщений 1 страница 13 из 13

1

Дома вокруг казались на редкость мрачными и какими-то настороженными. Маленькие, глубоко утопленные в стенах окошки пропускали внутрь совсем мало света. Узкие двери тоже были утоплены в толстенных стенах. Плоские крыши были крыты темной сланцевой черепицей

0

2

Скорп въехал в Тирм с радостной улыбкой на лице. После двух лет ожидания он снова увидит свой новый дом. Как обычно, он оставил коня в стойле у таверны "Рыжий Кот", немало удивив тамошнего хозяина - немолодого уже мужика по имени Сорг. Привычным движением он бросил подбежавшему парню Вессу, сыну Сорга, монету и пошёл по улице. За два года Сорг почти не изменился, а вот его сын явно повзрослел. Выбросив из головы бесполезные воспоминания и размышления, Скорп прошёл к заколоченной двери столь знакомого ему дома. Он достал нож и распорол свойпояс, звякнула сталь. Скорп достал из получившейся дыры ключ и вставил в скважину. Дверь нехотя поддалась, Скорп аккуратно вошёл внутрь, стараясь не запнуться о разваленные по полу вещи. Два года назад он купил этот дом, только приехав в Тирм из Урубаена. Теперь следовало его отремонтировать и обжить, всё же не пустовать же жилплощади. Через день Скорп уже сидел в старом резном кресле, оставшемся от бывшего хозяина дома и с умиротворением смотрел, как десяток бедняков наводил порядок в его доме. После завершения работы он раздал парням причетавшееся им и они ушли. Даже ничего не своровали, что было необычно. Скорп улыбнулся, глядя на камин в углу дома. Как же давно он не сидел перед камином! Но времени на всё про всё было мало, он решил помыться в найденной им деревянной бадье, которую предусмотрительный хозяин, видимо, купил на барахолке. Как бы то ни было, бадья была прочная и рассыхаться не собиралась. Разогрев в камине ведро воды до кипения, Скорп вылил его в бадью, потом налил из бочки, стоявшей в маленьком заднем дворе дома (до этого, видимо, бывшем одной из комнат), холодной дождевой воды. Смыв с себя грязь, он одела в купленные совсем недавно чёрную рубаху и штаны серого цвета, одел мокасины из телячьей кожи и, забравшись по лестнице на крышу, пошёл искать плохо лежащие вещи, не забыв запереть дом. Воровством он не брезговал.

0

3

Прошло три дня такой жизни... Всё шло как по накатанной колее - полдня сна, потом пройтись по городу, подыскать себе еды, затем просидеть ещё полдня у какого-нибудь графа - заядлого картёжника и, заработав таким образом на завтрашний день, вернуться домой и спаать... Хотя, бывало, что он пробегался по крышам, но даже привычные забавы вроде проникновения в дом и перестановкис в нём всего небольшого, но ценного вверх дном уже не радовали его. Раньше он мог отдаваться этой забаве неделями, вечно хихикая над теми, к кому он заходил в такие ночи, глядя на то, как они забирают заявления о пропаже вещей у стражи, при этом постоянно оглядываясь, видимо, даже сейчас чувствовавшие себя ограбленными, хотя Скорпио даже замок не взламывал, а открывал, не так, как некоторые безбашенные воры. Но... В любом случае, сейчас он уже не мог жить так. Эта жизнь... Она давно уже ему наскучила. Быть тем, кем он давно уже быть прекратил стало для него даже не забавой, а зависимостью.. И теперь это давало о себе знать.
И вот, апогей состояния а ля "Жизнь прожита зря...", он сидит в своём доме и понимает, что не хочет никуда идти... В камине потрескивают дрова, на улице ещё слышен шум толпы... А он сидит, погруженный в воспоминания. Жизнь... Она никогда не была для него приятной. А теперь и вообще стала полностью бесполезной.
Вдруг он улыбнулся, откидываясь на спинку кресла и глядя в потолок... Он вспомнил тот случай в деревне... Тогда он был глупым мальчишкой, стремящимся стать важным для этого мира... У него были мечты. Хотя... друг он встрепенулся и оглянулся, словно впервые увидел окружающие его вещи ...У него же и сейчас есть мечта... И она ничуть не изменилась с тех пор. А он... Он совсем об этой мечте забыл. И... Был ли он теперь тем, при взгляде на кого ребёнок уверует, что это - человек, добившийся всего, чего добиться он только мог...
Он взглянул в зеркало и тихо простонал что-то вроде "Кошмааар..." Этот человек в отражении был лишь человеком, живущим той же бессмысленной жизнью, чем другие. Обычный... Даже выглядящий жалко...
Это был уже слишком сильный удар для Скорпио... Он забыл то, в чём клялся сам себе... Клялся Эльдикомире... Кем же он стал...
Но всё ещё можно было изменить! Он тут же рванулся к сундуку в углу комнаты и вынул оттуда своё привычное одеяние, которое тут же пошло под нож. В распоротых теперь скрытых карманах были три вещи - письмо, амулет, залитый в восковую пробку на серебрянной цепочке, отливающей сталью и мешочек с чем-то, источающим приятный, но одновременно и резковатый аромат... Всё это было не распечатано и не раскрыто - всё же клятва им была дана... Теперь осталось лишь найти Эльдикомиру, потому что больше в доме ничего точно не было, хоть Скорпио в том году и облазил его весь... Он практически жил в нём. Кстати, так его там никогда и не находили, кто бы его не искал, словно дом защищал его. Года четыре назад Скорпио был в Айике и увидел, что дом за время его отсутствия совсем не изменился, значит, была надежда, что и сейчас он такой же, как и был тогда... Но в любом случае его нужно было отремонтировать. Тогда, четыре года назад, он смог немного подправить его, но этого точно было недостаточно.
- Значит, решено!.. Еду сначала в Айик... Хотя... Нет, не так. Ведь... Зачем мне дом, если я не смогу отдать Эльдикомире эти вещи?.. - Он задумался - Значит, сначала надо её найти... Но где она может быть?.. - Но он уже чувствовал рождающееся в нём безбашенное чувство того, что он точно её найдёт... С таким чувством он уходил из Айика когда его вконец достал деспотизм Иннесс... А теперь с этим чувством он отправится вперёд! Ведь... Она обещала услышать о нём, когда он станет знаменит... А сейчас был только один выбор!
Через час он уже сидел на коне в полном походном одеянии - плащ, кожаные сапоги, поямной ремень, штаны и рубаха из льна и сумка на ремне через плечо и, разумеется, короткий меч в ножнах на поясе. - Удачи... Она мне понадобится!.. - Он широко улыбнулся, выезжая из города... Стража пыталась его остановить, крича что-то про наступление ночи и закрытие ворот, но он их не слушал. Он направлялся куда глаза глядят!.. Через полчаса он уже понял, что потерялся абсолютно.
"Так даже лучше..."

--->Куда угодно.

0

4

Hi
всегда помогает

0

5

Пиривет
советую

0

6

Хай
Наконецто альтернатива сайту гидра

0

7

НКЦПФР попереджає інвесторів про ризики втрати грошей в “Центрі біржових технологій” та «ISRAEL INVESTMENTS LTD»
25.04.2019
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку попереджає інвесторів про ризики втрати грошей в “Центрі біржових технологій” та «ISRAEL INVESTMENTS LTD».
Ці “проекти” не отримували від Комісії жодних ліцензій, необхідних для здійснення інвестиційної діяльності чи надання послуг з цінними паперами та іншими фінансовими інструментами на території України. Також Комісія не надавала необхідних дозволів на розміщення реклами, яку обидва проекти активно замовляють.
Комісія вбачає в діяльності, види якої вказані на сайтах проектів «ISRAEL INVESTMENTS LTD» та «Центр Біржових Технологій», ознаки можливого зловживання на ринку фінансових послуг.
НКЦПФР, в межах компетенції, здійснила всі необхідні дії, зокрема, зверталась (безуспішно) із запитами до осіб, які розміщують рекламні матеріали, порушила (успішно) справи про правопорушення за безліцензійну діяльність на фондовому ринку.
Крім того, повідомила правоохоронні органи та Службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Центр Біржових Технологій
Під час здійснення регулярного нагляду за галузевою рекламною активністю аналітики Комісії виявили сторінку “компанії” «Центр Біржових Технологій», на якій громадянам пропонують послуги портфельного інвестування, а саме інвестування у портфель «Клервант», який сформований з акцій найбільших світових компаній і недооцінених активів.
Далі наводимо цитати з відповідної сторінки компанії «Центр Біржових Технологій», які можуть мати ознаки реклами та надання послуг на фондовому ринку, які здійснюються без відповідного дозволу Комісії:
«Повний пакет послуг, що надається Центром Біржових Технологій — надійний фундамент, на якому будується і буде розвиватися ваш бізнес: навчання, програмне забезпечення, торгова система, аналітична і технічна підтримка на всіх етапах, від відкриття рахунку до рішення призупинити або закрити торгівлю»;
«Клеревант» сформований фахівцями компанії ЦБТ — визнаними лідерами по портфельному інвестуванню в Україні. Важливо знати: на момент роботи портфеля ваші гроші знаходяться на рахунку європейського банку. Вони застраховані фондом гарантованого страхування і інвесторським компенсаційним фондом Європи»;
«Унікальність «Клеревант» полягає в надійності і інноваціях. Даний інвестиційний портфель поєднав в собі високу прибутковість акцій найбільших світових компаній і недооцінені активи. Можливість заробити від $ 5 000 до  $ 50 000 за декілька місяців. Вигода: максимальний дохід завдяки унікальній стратегії оцінки акцій та інших активів»;
«Центр Біржових Технологій — безумовний лідер за кількістю ВІП-клієнтів серед всіх українських компаній, які працюють на фінансових ринках».
Також аналітики Комісії виявили багато зовнішньої реклами проекту в м. Києві, роликів на радіо, банерів та реклами на багатьох інформаційних ресурсах у мережі інтернет. Як сказано на сайті проекту, “Центр Біржових Технологій” має розгалуджену мережу філій та представництв у багатьох містах України”.
З відкритих джерел Комісія також встановила, що послуги для забезпечення діяльності домену надаються компанією «OVH Hosting Oy», яка зареєстрована в Фінляндії, та використовує віртуальні приватні хмарні сервери (VPS), які забезпечують анонімність власників доменів.
На офіційний запит Комісії про надання інформації від ЦБТ відповідь так і не надійшла.
ISRAEL INVESTMENTS LTD
Сайт проекту «ISRAEL INVESTMENTS LTD» пропонує громадянам послуги портфельного інвестування та п’ять різних варіантів інвестиційних пакетів за ціною від $ 500 до $ 50 000, які “сформовані з  дорогоцінних металів, нафти, цінних паперів, криптовалют та стартапів”. Також на сторінці компанії зазначені такі послуги, як  управління інвестиційними портфелями, інвестування у різні види накопичувальних фондів та у біржові індексні облігації, надання інформаційно-аналітичних та брокерських послуг.
Далі наводимо цитати з відповідної сторінки компанії «ISRAEL INVESTMENTS LTD», які можуть мати ознаки реклами та надання послуг на фондовому ринку, які здійснюються без відповідного дозволу Комісії:
«Професіонали нашої компанії також можуть створити індивідуальний інвестиційний портфель, з урахуванням Ваших побажань. Він буде доповнений фінансовими інструментами, які допоможуть швидше досягти поставлених цілей. Щоб гроші почали працювати на Вас, покладайтеся на професіоналів!»;
«ІП надає стабільний щомісячний пасивний дохід. Придбати портфель дуже просто: вибираєте пакет, тиснете «інвестувати, заповнюєте просту форму зворотного зв’язку. Все, дуже просто, далі з Вами зв’яжеться наш фахівець. Він надасть повну консультацію і обговорить всі деталі обраного портфеля»;
«Інвестиційний портфель це – різні активи, об’єднані для досягнення певних фінансових цілей. ІП може складатися з золота, нерухомості, цінних паперів, опціонів. Israel Investments пропонує готові інвестиційні пакети, які будуть приносити прибуток незалежно від політичної чи ринкової ситуації. Портфелі доступні для громадян будь-яких країн».
Рекламу «ISRAEL INVESTMENTS LTD» аналітики виявили на багатьох популярних інформаційних ресурсах у мережі інтернет, у соціальних мережах. Відповідно до інформації з сайту, «ISRAEL INVESTMENTS LTD» має представництва в Ізраїлі, Англії, Італії, Швейцарії, та Україні.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, офіційне представництво «ISRAEL INVESTMENTS LTD»  в Україні зареєстровано як юридична особа – ПП “ІФЛК “ІЗРАЇЛЬ ІНВЕСТМЕНС” (код за ЄДРПОУ 42620622).
Послуги забезпечення діяльності домену надаються компанією «101domain», яка зареєстрована в США, і також надає своїм клієнтам можливість приховати інформацію про них у загальнодоступних Інтернет джерелах.
На офіційний запит Комісії про надання інформації від проекту відповідь так і не надійшла.
Комісія констатує в обох випадках всі ознаки можливого зловживання на ринку фінансових послуг, що несе загрозу введення в оману громадян та втрати ними значних коштів. НКЦПФР вживає всіх законних заходів щоб мінімізувати потенційно протиправну діяльність та попереджає інвесторів про ризики втрати грошей.

0

8

Здравствуйте, привлекаем клиентов в Ваш бизнес с помощью вот такой рассылки.
Собственно, Вы лично и подтверждаете ее эффективность, читая прямо сейчас это сообщение.
Интересуют подробности? Свяжитесь с нами!
E-mail: kouxjsacad@mail.ru

0

9

The 9 Best Case Management Software For Law Firms in 2022
AUG 23, 2022

Law firms can sometimes be endlessly chaotic. Lawyers, paralegals, and staff members must organize, analyze, and manage every aspect of multiple cases. They must track and monitor:

Deadlines,
Statutes of limitations,
Filing requirements,
Client records,
Billing,
Expert witnesses,
Evidence,
and much more.

Even a smaller case can require a great deal of time organizing documents and tracking details.

Effective case management is crucial in every law office.

Regardless of the size of the case or the size of the law firm, failing to have an efficient case management system makes your job much more difficult, at the very least.

Even worse, failing to manage your cases could result in a costly error or a mistake with irreversible consequences.

Your law practice doesn’t have to be ruled by chaos. The best case management software available today allows you to incorporate all aspects of managing a case into one platform.

Table of Contents
What Should You Look for When Choosing Case Management Software?
There are many options for case management software. You need to choose software that meets your specific needs.

Each law firm is unique, and lawyers may have different preferences.

Fortunately, there are options that allow you to customize a case management program to fit your needs.

Things you may want to consider include:

The ease of transferring, storing, and retrieving information
The ability of the software to work with other programs to gather information and data
Make minor adjustments and modifications to the system without going through the provider
The provider offers ongoing, quality support
Ability to configure the system to adapt it to your needs and current systems
Ease of retrieving data and create reports, forms, and other documents
The ability to track time, expenses, and generate invoices and billing documents
Accept online and credit card payments
Prepare documents for trial and monitor litigation deadlines
Many software companies offer free demos or free trial periods. You might need to try several case management software systems before finding the best system for you.

What Are Some Popular Case Management Software Systems for Law Firms?
Some of the popular case management software systems available today include:

CASEpeer,
FileVine,
SmartAdvocate,
Litify,
MyCase,
Clio,
Thomson Reuter’s Legal Tracker,
Trialworks, and
LawRuler.
Here’s a brief overview of each of these top-rated attorney case management systems:

CASEPeer Logo
CASEPeer is designed specifically for personal injury law firms. This cloud-based system offers time-saving and organizational features such as:

Settlement tools to track demands, offers, liens, fees, and costs
Dedicated tracking of discovery requests and responses
Integrated calendar
Automated notifications for statute of limitations
From the company: “CASEpeer’s powerful built-in tools allow you to constantly evaluate your organization’s workflow, identify opportunities to further develop employees, more effectively communicate on client’s cases, and maximize productivity and results.” -Lucero Smith, COO, CASEPeer

Demo: Interested in seeing how CASEPeer can help to transform your law firm into a well-oiled machine? Contact CASEPeer today to get started with a free demo.

Filevine Logo
FileVine is highly customizable and allows you to keep notes, documents, client communication, and calendar in one place.

Additional features include:

Allows multiple users
Ability to text and email clients
Task and deadline management
Integrates with more than 2,000 programs
Good choice for document management
Demo: Want to see how FileVine can help you transform your law firm operations? Book a free demo that’s customized to your firm’s particular needs.

Smart Advocate Logo
SmartAdvocate is a fully integrated legal case management system. Initially designed for personal injury and mass tort litigation practices, it is now used by a large range of litigation firms.

Features include:

Specific tool for tracking insurance information
Automated workflows
Medical records tracker
Fee calculator lets you enter the settlement amount and break out your firm’s fee, any referral fees or other costs for each client
From the company: “We take pride with each annual release,” Igor Selizhuk, CTO at SmartAdvocate states, “because with each release, we fulfill our promise to our clients to continually provide them with a system that matches their evolving needs.”

Demo: Interested in learning more about Smart Advocate? Check out their story and discover how this top-rated case management system can be a catalyst for success.

Litify Logo
Litify is an integrated solution designed for mid-size and large law firms. It is built on the popular Salesforce platform used by many businesses for automation and analytics.

It features:

Robust security
Automated tasks
Customizable dashboard to track key performance indicators
Testimonial: “Working with Litify is like having the best developers in the world as my software guys,” said Johnson. “They understand the legal industry, know what works for the big firms, and bake the best practices right into the platform.

As the owner of a younger firm, I don’t have to reinvent the wheel.” Anthony Johnson Owner, Attorney at Law Johnson Firm

Visit www litify com to learn more about how you, your team, and your clients could all benefit from a partnership with Litify.

Mycase Logo
MyCase offers an all-in-one case management software solution to document management, time tracking, invoicing, payment collection, and calendaring.

Some of its key features are:

Simple user-friendly interface
Simple pricing structure includes all features instead of having to add options
Unlimited e-signatures included
MyCase offers a free 10-day trial, so you can test the software and see if it’s a good fit for your practice.

Clio Manage Logo
Clio Manage offers a variety of features, including billing, contact management, document management, calendaring, accounting, task management, online payments, and time tracking.

A few highlights of Clio include:

Secure client portal for document sharing
Matter timelines display who made changes and when updates were made
Separate module available for client intake/client relationship management
Clio is versatile and has customizable solutions for everything from solo to large firms.

Thomson Reuters >ogo
Legal Tracker has features such as eBilling, matter management, reporting, analytics, cloud integrations, data services, and legal operations.

It offers such features as:

Legal analytics to track budgets and compare performance of outside legal counsel
Robust reporting system
Excellent collaboration tools
This Thomson Reuters system is geared towards helping corporate in-house legal departments track and organize their legal teams.

Trialworks Logo
Trialworks is a cloud-based solution created by trial lawyers with options for mobile case intake, document management, calendaring, and trial management.

Some distinct features include:

Litigation-centered tools
Based on familiar Microsoft Office platform
Available as software to be used on local network or cloud-based
Offers database conversion (as a separate service)
Check out their website to learn more and schedule a free demo.

Law Ruler Logo
Law Ruler has customized solutions for litigation firms and is integrated with Office 365 for convenient workflow. Its detailed dashboard analytics help you keep track of case status, leads, and marketing performance.

Other features include:

Built-in settlement calculators
Automated text and email reminders
Integrated click-to-call dialer powered by artificial intelligence
Managing your cases effectively improves customer service, as well as your legal services. You have more time to devote to your clients and work on their cases when you do not need to worry about the day-to-day logistics of case management.

FAQs About Law Firm Case Management Software
If you are not familiar with case management software, these frequently asked questions may help you understand why your law firm needs to invest in high-quality case management software.

WHAT IS CASE MANAGEMENT SOFTWARE?
Managing legal cases requires a system for keeping up with detailed information about each case. Case management begins before your client hires your law firm. You need an effective way to perform conflict checks before your client signs a retainer agreement.

Throughout the case, there could be hundreds or thousands of documents to organize, deadlines to monitor, statements to process, and other details that must be analyzed and organized into categories that are easy to search.

You also have billing, client communications, contact information, appointment scheduling, court information, and case notes to organize and manage.

After closing the case, you need a system for storing and archiving the case that allows for continued conflict checks. You may also need to access information in one case to assist with a matter in a related case or similar case.

Today, digital files must be stored, organized, and cataloged. The days of managing legal cases by hand are over.

WHAT CAN CASE MANAGEMENT SOFTWARE DO FOR MY PRACTICE?
Gathering, analyzing, and organizing large amounts of information, data, and documents is a significant element of case management. Many lawyers, paralegals, and case managers have multiple cases they handle. As a result, the volume of data can be overwhelming.

Case management software provides an efficient way to collect and organize data.

Many software programs link to email, telephone, and other systems to create calls and message logs. The information is stored in the client’s file immediately.

Tracking contacts with clients, including calls and emails, through the software help to ensure that you do not miss anything.

Having all the information in one place makes it easy to:

create reports,
visualize evidence, and
collaborate with other staff members.
In addition, everyone within the law firm can access the case files and all information stored in the files from their desktop or tablet.

WHAT ARE OTHER BENEFITS OF CASE MANAGEMENT SOFTWARE?
In addition to managing the data, documents, and other information associated with a client’s case, there are other benefits of using case management software.

REDUCE THE RISK OF MISTAKES
Case management software can reduce the risk of human error. Mistakes happen when you are handling multiple cases and thousands of documents. Case management software completes many of the tasks automatically, which reduces the risk of errors and mistakes.

For example, errors in transferring data to forms could be costly and time-consuming.

When the data is contained in case management software, the software transfers the data ensuring there are no errors.

ENHANCE SECURITY
Lawyers have a fiduciary duty to protect confidential information. A data breach could result in the theft or exposure of sensitive information. Case management software can add another layer of security for data.

The software also automatically backs up entire files to ensure that nothing is lost in case of a data breach or natural disaster.

FACILITATE REMOTE WORK
Lawyers and staff members can access client files and data from work, home, and other locations. In addition, case management software that is cloud-based allows employees to access data even when telecommuting.

TRACK LEADS
In addition to managing your current cases, case management software can help you track leads. An efficient, easy-to-use system to track and follow up with leads increases retention rates for the law firm.

A lead can be entered into the system, forwarded to the correct person to respond, and scheduled for a follow-up. All information about the lead is in one location that is accessible to everyone.

IMPROVE EFFICIENCY
Case management software increases efficiency. Everyone working on a case can access and update information. Having data in a system that permits easy retrieval reduces the time it takes to locate information.

Get More Insight Into Case Management For Your Law Firm
At LawRank, we specialize in SEO for lawyers: getting law firms like yours to rank for competitive, high-volume keywords in competitive markets.

We know that your business operations have to be set up for success when you begin to see an influx of calls and clients.

That’s why we’re ready to help you discuss your case management needs and provide some insight into popular systems. We can even connect with you with leading case management software providers.

Get in touch with our law firm SEO specialists to learn more today.

Updated 2022

0

10

The 9 Best Case Management Software For Law Firms in 2022
AUG 23, 2022

Law firms can sometimes be endlessly chaotic. Lawyers, paralegals, and staff members must organize, analyze, and manage every aspect of multiple cases. They must track and monitor:

Deadlines,
Statutes of limitations,
Filing requirements,
Client records,
Billing,
Expert witnesses,
Evidence,
and much more.

Even a smaller case can require a great deal of time organizing documents and tracking details.

Effective case management is crucial in every law office.

Regardless of the size of the case or the size of the law firm, failing to have an efficient case management system makes your job much more difficult, at the very least.

Even worse, failing to manage your cases could result in a costly error or a mistake with irreversible consequences.

Your law practice doesn’t have to be ruled by chaos. The best case management software available today allows you to incorporate all aspects of managing a case into one platform.

Table of Contents
What Should You Look for When Choosing Case Management Software?
There are many options for case management software. You need to choose software that meets your specific needs.

Each law firm is unique, and lawyers may have different preferences.

Fortunately, there are options that allow you to customize a case management program to fit your needs.

Things you may want to consider include:

The ease of transferring, storing, and retrieving information
The ability of the software to work with other programs to gather information and data
Make minor adjustments and modifications to the system without going through the provider
The provider offers ongoing, quality support
Ability to configure the system to adapt it to your needs and current systems
Ease of retrieving data and create reports, forms, and other documents
The ability to track time, expenses, and generate invoices and billing documents
Accept online and credit card payments
Prepare documents for trial and monitor litigation deadlines
Many software companies offer free demos or free trial periods. You might need to try several case management software systems before finding the best system for you.

What Are Some Popular Case Management Software Systems for Law Firms?
Some of the popular case management software systems available today include:

CASEpeer,
FileVine,
SmartAdvocate,
Litify,
MyCase,
Clio,
Thomson Reuter’s Legal Tracker,
Trialworks, and
LawRuler.
Here’s a brief overview of each of these top-rated attorney case management systems:

CASEPeer Logo
CASEPeer is designed specifically for personal injury law firms. This cloud-based system offers time-saving and organizational features such as:

Settlement tools to track demands, offers, liens, fees, and costs
Dedicated tracking of discovery requests and responses
Integrated calendar
Automated notifications for statute of limitations
From the company: “CASEpeer’s powerful built-in tools allow you to constantly evaluate your organization’s workflow, identify opportunities to further develop employees, more effectively communicate on client’s cases, and maximize productivity and results.” -Lucero Smith, COO, CASEPeer

Demo: Interested in seeing how CASEPeer can help to transform your law firm into a well-oiled machine? Contact CASEPeer today to get started with a free demo.

Filevine Logo
FileVine is highly customizable and allows you to keep notes, documents, client communication, and calendar in one place.

Additional features include:

Allows multiple users
Ability to text and email clients
Task and deadline management
Integrates with more than 2,000 programs
Good choice for document management
Demo: Want to see how FileVine can help you transform your law firm operations? Book a free demo that’s customized to your firm’s particular needs.

Smart Advocate Logo
SmartAdvocate is a fully integrated legal case management system. Initially designed for personal injury and mass tort litigation practices, it is now used by a large range of litigation firms.

Features include:

Specific tool for tracking insurance information
Automated workflows
Medical records tracker
Fee calculator lets you enter the settlement amount and break out your firm’s fee, any referral fees or other costs for each client
From the company: “We take pride with each annual release,” Igor Selizhuk, CTO at SmartAdvocate states, “because with each release, we fulfill our promise to our clients to continually provide them with a system that matches their evolving needs.”

Demo: Interested in learning more about Smart Advocate? Check out their story and discover how this top-rated case management system can be a catalyst for success.

Litify Logo
Litify is an integrated solution designed for mid-size and large law firms. It is built on the popular Salesforce platform used by many businesses for automation and analytics.

It features:

Robust security
Automated tasks
Customizable dashboard to track key performance indicators
Testimonial: “Working with Litify is like having the best developers in the world as my software guys,” said Johnson. “They understand the legal industry, know what works for the big firms, and bake the best practices right into the platform.

As the owner of a younger firm, I don’t have to reinvent the wheel.” Anthony Johnson Owner, Attorney at Law Johnson Firm

Visit www litify com to learn more about how you, your team, and your clients could all benefit from a partnership with Litify.

Mycase Logo
MyCase offers an all-in-one case management software solution to document management, time tracking, invoicing, payment collection, and calendaring.

Some of its key features are:

Simple user-friendly interface
Simple pricing structure includes all features instead of having to add options
Unlimited e-signatures included
MyCase offers a free 10-day trial, so you can test the software and see if it’s a good fit for your practice.

Clio Manage Logo
Clio Manage offers a variety of features, including billing, contact management, document management, calendaring, accounting, task management, online payments, and time tracking.

A few highlights of Clio include:

Secure client portal for document sharing
Matter timelines display who made changes and when updates were made
Separate module available for client intake/client relationship management
Clio is versatile and has customizable solutions for everything from solo to large firms.

Thomson Reuters >ogo
Legal Tracker has features such as eBilling, matter management, reporting, analytics, cloud integrations, data services, and legal operations.

It offers such features as:

Legal analytics to track budgets and compare performance of outside legal counsel
Robust reporting system
Excellent collaboration tools
This Thomson Reuters system is geared towards helping corporate in-house legal departments track and organize their legal teams.

Trialworks Logo
Trialworks is a cloud-based solution created by trial lawyers with options for mobile case intake, document management, calendaring, and trial management.

Some distinct features include:

Litigation-centered tools
Based on familiar Microsoft Office platform
Available as software to be used on local network or cloud-based
Offers database conversion (as a separate service)
Check out their website to learn more and schedule a free demo.

Law Ruler Logo
Law Ruler has customized solutions for litigation firms and is integrated with Office 365 for convenient workflow. Its detailed dashboard analytics help you keep track of case status, leads, and marketing performance.

Other features include:

Built-in settlement calculators
Automated text and email reminders
Integrated click-to-call dialer powered by artificial intelligence
Managing your cases effectively improves customer service, as well as your legal services. You have more time to devote to your clients and work on their cases when you do not need to worry about the day-to-day logistics of case management.

FAQs About Law Firm Case Management Software
If you are not familiar with case management software, these frequently asked questions may help you understand why your law firm needs to invest in high-quality case management software.

WHAT IS CASE MANAGEMENT SOFTWARE?
Managing legal cases requires a system for keeping up with detailed information about each case. Case management begins before your client hires your law firm. You need an effective way to perform conflict checks before your client signs a retainer agreement.

Throughout the case, there could be hundreds or thousands of documents to organize, deadlines to monitor, statements to process, and other details that must be analyzed and organized into categories that are easy to search.

You also have billing, client communications, contact information, appointment scheduling, court information, and case notes to organize and manage.

After closing the case, you need a system for storing and archiving the case that allows for continued conflict checks. You may also need to access information in one case to assist with a matter in a related case or similar case.

Today, digital files must be stored, organized, and cataloged. The days of managing legal cases by hand are over.

WHAT CAN CASE MANAGEMENT SOFTWARE DO FOR MY PRACTICE?
Gathering, analyzing, and organizing large amounts of information, data, and documents is a significant element of case management. Many lawyers, paralegals, and case managers have multiple cases they handle. As a result, the volume of data can be overwhelming.

Case management software provides an efficient way to collect and organize data.

Many software programs link to email, telephone, and other systems to create calls and message logs. The information is stored in the client’s file immediately.

Tracking contacts with clients, including calls and emails, through the software help to ensure that you do not miss anything.

Having all the information in one place makes it easy to:

create reports,
visualize evidence, and
collaborate with other staff members.
In addition, everyone within the law firm can access the case files and all information stored in the files from their desktop or tablet.

WHAT ARE OTHER BENEFITS OF CASE MANAGEMENT SOFTWARE?
In addition to managing the data, documents, and other information associated with a client’s case, there are other benefits of using case management software.

REDUCE THE RISK OF MISTAKES
Case management software can reduce the risk of human error. Mistakes happen when you are handling multiple cases and thousands of documents. Case management software completes many of the tasks automatically, which reduces the risk of errors and mistakes.

For example, errors in transferring data to forms could be costly and time-consuming.

When the data is contained in case management software, the software transfers the data ensuring there are no errors.

ENHANCE SECURITY
Lawyers have a fiduciary duty to protect confidential information. A data breach could result in the theft or exposure of sensitive information. Case management software can add another layer of security for data.

The software also automatically backs up entire files to ensure that nothing is lost in case of a data breach or natural disaster.

FACILITATE REMOTE WORK
Lawyers and staff members can access client files and data from work, home, and other locations. In addition, case management software that is cloud-based allows employees to access data even when telecommuting.

TRACK LEADS
In addition to managing your current cases, case management software can help you track leads. An efficient, easy-to-use system to track and follow up with leads increases retention rates for the law firm.

A lead can be entered into the system, forwarded to the correct person to respond, and scheduled for a follow-up. All information about the lead is in one location that is accessible to everyone.

IMPROVE EFFICIENCY
Case management software increases efficiency. Everyone working on a case can access and update information. Having data in a system that permits easy retrieval reduces the time it takes to locate information.

Get More Insight Into Case Management For Your Law Firm
At LawRank, we specialize in SEO for lawyers: getting law firms like yours to rank for competitive, high-volume keywords in competitive markets.

We know that your business operations have to be set up for success when you begin to see an influx of calls and clients.

That’s why we’re ready to help you discuss your case management needs and provide some insight into popular systems. We can even connect with you with leading case management software providers.

Get in touch with our law firm SEO specialists to learn more today.

Updated 2022

0

11

The 9 Best Case Management Software For Law Firms in 2022
AUG 23, 2022

Law firms can sometimes be endlessly chaotic. Lawyers, paralegals, and staff members must organize, analyze, and manage every aspect of multiple cases. They must track and monitor:

Deadlines,
Statutes of limitations,
Filing requirements,
Client records,
Billing,
Expert witnesses,
Evidence,
and much more.

Even a smaller case can require a great deal of time organizing documents and tracking details.

Effective case management is crucial in every law office.

Regardless of the size of the case or the size of the law firm, failing to have an efficient case management system makes your job much more difficult, at the very least.

Even worse, failing to manage your cases could result in a costly error or a mistake with irreversible consequences.

Your law practice doesn’t have to be ruled by chaos. The best case management software available today allows you to incorporate all aspects of managing a case into one platform.

Table of Contents
What Should You Look for When Choosing Case Management Software?
There are many options for case management software. You need to choose software that meets your specific needs.

Each law firm is unique, and lawyers may have different preferences.

Fortunately, there are options that allow you to customize a case management program to fit your needs.

Things you may want to consider include:

The ease of transferring, storing, and retrieving information
The ability of the software to work with other programs to gather information and data
Make minor adjustments and modifications to the system without going through the provider
The provider offers ongoing, quality support
Ability to configure the system to adapt it to your needs and current systems
Ease of retrieving data and create reports, forms, and other documents
The ability to track time, expenses, and generate invoices and billing documents
Accept online and credit card payments
Prepare documents for trial and monitor litigation deadlines
Many software companies offer free demos or free trial periods. You might need to try several case management software systems before finding the best system for you.

What Are Some Popular Case Management Software Systems for Law Firms?
Some of the popular case management software systems available today include:

CASEpeer,
FileVine,
SmartAdvocate,
Litify,
MyCase,
Clio,
Thomson Reuter’s Legal Tracker,
Trialworks, and
LawRuler.
Here’s a brief overview of each of these top-rated attorney case management systems:

CASEPeer Logo
CASEPeer is designed specifically for personal injury law firms. This cloud-based system offers time-saving and organizational features such as:

Settlement tools to track demands, offers, liens, fees, and costs
Dedicated tracking of discovery requests and responses
Integrated calendar
Automated notifications for statute of limitations
From the company: “CASEpeer’s powerful built-in tools allow you to constantly evaluate your organization’s workflow, identify opportunities to further develop employees, more effectively communicate on client’s cases, and maximize productivity and results.” -Lucero Smith, COO, CASEPeer

Demo: Interested in seeing how CASEPeer can help to transform your law firm into a well-oiled machine? Contact CASEPeer today to get started with a free demo.

Filevine Logo
FileVine is highly customizable and allows you to keep notes, documents, client communication, and calendar in one place.

Additional features include:

Allows multiple users
Ability to text and email clients
Task and deadline management
Integrates with more than 2,000 programs
Good choice for document management
Demo: Want to see how FileVine can help you transform your law firm operations? Book a free demo that’s customized to your firm’s particular needs.

Smart Advocate Logo
SmartAdvocate is a fully integrated legal case management system. Initially designed for personal injury and mass tort litigation practices, it is now used by a large range of litigation firms.

Features include:

Specific tool for tracking insurance information
Automated workflows
Medical records tracker
Fee calculator lets you enter the settlement amount and break out your firm’s fee, any referral fees or other costs for each client
From the company: “We take pride with each annual release,” Igor Selizhuk, CTO at SmartAdvocate states, “because with each release, we fulfill our promise to our clients to continually provide them with a system that matches their evolving needs.”

Demo: Interested in learning more about Smart Advocate? Check out their story and discover how this top-rated case management system can be a catalyst for success.

Litify Logo
Litify is an integrated solution designed for mid-size and large law firms. It is built on the popular Salesforce platform used by many businesses for automation and analytics.

It features:

Robust security
Automated tasks
Customizable dashboard to track key performance indicators
Testimonial: “Working with Litify is like having the best developers in the world as my software guys,” said Johnson. “They understand the legal industry, know what works for the big firms, and bake the best practices right into the platform.

As the owner of a younger firm, I don’t have to reinvent the wheel.” Anthony Johnson Owner, Attorney at Law Johnson Firm

Visit www litify com to learn more about how you, your team, and your clients could all benefit from a partnership with Litify.

Mycase Logo
MyCase offers an all-in-one case management software solution to document management, time tracking, invoicing, payment collection, and calendaring.

Some of its key features are:

Simple user-friendly interface
Simple pricing structure includes all features instead of having to add options
Unlimited e-signatures included
MyCase offers a free 10-day trial, so you can test the software and see if it’s a good fit for your practice.

Clio Manage Logo
Clio Manage offers a variety of features, including billing, contact management, document management, calendaring, accounting, task management, online payments, and time tracking.

A few highlights of Clio include:

Secure client portal for document sharing
Matter timelines display who made changes and when updates were made
Separate module available for client intake/client relationship management
Clio is versatile and has customizable solutions for everything from solo to large firms.

Thomson Reuters >ogo
Legal Tracker has features such as eBilling, matter management, reporting, analytics, cloud integrations, data services, and legal operations.

It offers such features as:

Legal analytics to track budgets and compare performance of outside legal counsel
Robust reporting system
Excellent collaboration tools
This Thomson Reuters system is geared towards helping corporate in-house legal departments track and organize their legal teams.

Trialworks Logo
Trialworks is a cloud-based solution created by trial lawyers with options for mobile case intake, document management, calendaring, and trial management.

Some distinct features include:

Litigation-centered tools
Based on familiar Microsoft Office platform
Available as software to be used on local network or cloud-based
Offers database conversion (as a separate service)
Check out their website to learn more and schedule a free demo.

Law Ruler Logo
Law Ruler has customized solutions for litigation firms and is integrated with Office 365 for convenient workflow. Its detailed dashboard analytics help you keep track of case status, leads, and marketing performance.

Other features include:

Built-in settlement calculators
Automated text and email reminders
Integrated click-to-call dialer powered by artificial intelligence
Managing your cases effectively improves customer service, as well as your legal services. You have more time to devote to your clients and work on their cases when you do not need to worry about the day-to-day logistics of case management.

FAQs About Law Firm Case Management Software
If you are not familiar with case management software, these frequently asked questions may help you understand why your law firm needs to invest in high-quality case management software.

WHAT IS CASE MANAGEMENT SOFTWARE?
Managing legal cases requires a system for keeping up with detailed information about each case. Case management begins before your client hires your law firm. You need an effective way to perform conflict checks before your client signs a retainer agreement.

Throughout the case, there could be hundreds or thousands of documents to organize, deadlines to monitor, statements to process, and other details that must be analyzed and organized into categories that are easy to search.

You also have billing, client communications, contact information, appointment scheduling, court information, and case notes to organize and manage.

After closing the case, you need a system for storing and archiving the case that allows for continued conflict checks. You may also need to access information in one case to assist with a matter in a related case or similar case.

Today, digital files must be stored, organized, and cataloged. The days of managing legal cases by hand are over.

WHAT CAN CASE MANAGEMENT SOFTWARE DO FOR MY PRACTICE?
Gathering, analyzing, and organizing large amounts of information, data, and documents is a significant element of case management. Many lawyers, paralegals, and case managers have multiple cases they handle. As a result, the volume of data can be overwhelming.

Case management software provides an efficient way to collect and organize data.

Many software programs link to email, telephone, and other systems to create calls and message logs. The information is stored in the client’s file immediately.

Tracking contacts with clients, including calls and emails, through the software help to ensure that you do not miss anything.

Having all the information in one place makes it easy to:

create reports,
visualize evidence, and
collaborate with other staff members.
In addition, everyone within the law firm can access the case files and all information stored in the files from their desktop or tablet.

WHAT ARE OTHER BENEFITS OF CASE MANAGEMENT SOFTWARE?
In addition to managing the data, documents, and other information associated with a client’s case, there are other benefits of using case management software.

REDUCE THE RISK OF MISTAKES
Case management software can reduce the risk of human error. Mistakes happen when you are handling multiple cases and thousands of documents. Case management software completes many of the tasks automatically, which reduces the risk of errors and mistakes.

For example, errors in transferring data to forms could be costly and time-consuming.

When the data is contained in case management software, the software transfers the data ensuring there are no errors.

ENHANCE SECURITY
Lawyers have a fiduciary duty to protect confidential information. A data breach could result in the theft or exposure of sensitive information. Case management software can add another layer of security for data.

The software also automatically backs up entire files to ensure that nothing is lost in case of a data breach or natural disaster.

FACILITATE REMOTE WORK
Lawyers and staff members can access client files and data from work, home, and other locations. In addition, case management software that is cloud-based allows employees to access data even when telecommuting.

TRACK LEADS
In addition to managing your current cases, case management software can help you track leads. An efficient, easy-to-use system to track and follow up with leads increases retention rates for the law firm.

A lead can be entered into the system, forwarded to the correct person to respond, and scheduled for a follow-up. All information about the lead is in one location that is accessible to everyone.

IMPROVE EFFICIENCY
Case management software increases efficiency. Everyone working on a case can access and update information. Having data in a system that permits easy retrieval reduces the time it takes to locate information.

Get More Insight Into Case Management For Your Law Firm
At LawRank, we specialize in SEO for lawyers: getting law firms like yours to rank for competitive, high-volume keywords in competitive markets.

We know that your business operations have to be set up for success when you begin to see an influx of calls and clients.

That’s why we’re ready to help you discuss your case management needs and provide some insight into popular systems. We can even connect with you with leading case management software providers.

Get in touch with our law firm SEO specialists to learn more today.

Updated 2022

0

12

The 9 Best Case Management Software For Law Firms in 2022
AUG 23, 2022

Law firms can sometimes be endlessly chaotic. Lawyers, paralegals, and staff members must organize, analyze, and manage every aspect of multiple cases. They must track and monitor:

Deadlines,
Statutes of limitations,
Filing requirements,
Client records,
Billing,
Expert witnesses,
Evidence,
and much more.

Even a smaller case can require a great deal of time organizing documents and tracking details.

Effective case management is crucial in every law office.

Regardless of the size of the case or the size of the law firm, failing to have an efficient case management system makes your job much more difficult, at the very least.

Even worse, failing to manage your cases could result in a costly error or a mistake with irreversible consequences.

Your law practice doesn’t have to be ruled by chaos. The best case management software available today allows you to incorporate all aspects of managing a case into one platform.

Table of Contents
What Should You Look for When Choosing Case Management Software?
There are many options for case management software. You need to choose software that meets your specific needs.

Each law firm is unique, and lawyers may have different preferences.

Fortunately, there are options that allow you to customize a case management program to fit your needs.

Things you may want to consider include:

The ease of transferring, storing, and retrieving information
The ability of the software to work with other programs to gather information and data
Make minor adjustments and modifications to the system without going through the provider
The provider offers ongoing, quality support
Ability to configure the system to adapt it to your needs and current systems
Ease of retrieving data and create reports, forms, and other documents
The ability to track time, expenses, and generate invoices and billing documents
Accept online and credit card payments
Prepare documents for trial and monitor litigation deadlines
Many software companies offer free demos or free trial periods. You might need to try several case management software systems before finding the best system for you.

What Are Some Popular Case Management Software Systems for Law Firms?
Some of the popular case management software systems available today include:

CASEpeer,
FileVine,
SmartAdvocate,
Litify,
MyCase,
Clio,
Thomson Reuter’s Legal Tracker,
Trialworks, and
LawRuler.
Here’s a brief overview of each of these top-rated attorney case management systems:

CASEPeer Logo
CASEPeer is designed specifically for personal injury law firms. This cloud-based system offers time-saving and organizational features such as:

Settlement tools to track demands, offers, liens, fees, and costs
Dedicated tracking of discovery requests and responses
Integrated calendar
Automated notifications for statute of limitations
From the company: “CASEpeer’s powerful built-in tools allow you to constantly evaluate your organization’s workflow, identify opportunities to further develop employees, more effectively communicate on client’s cases, and maximize productivity and results.” -Lucero Smith, COO, CASEPeer

Demo: Interested in seeing how CASEPeer can help to transform your law firm into a well-oiled machine? Contact CASEPeer today to get started with a free demo.

Filevine Logo
FileVine is highly customizable and allows you to keep notes, documents, client communication, and calendar in one place.

Additional features include:

Allows multiple users
Ability to text and email clients
Task and deadline management
Integrates with more than 2,000 programs
Good choice for document management
Demo: Want to see how FileVine can help you transform your law firm operations? Book a free demo that’s customized to your firm’s particular needs.

Smart Advocate Logo
SmartAdvocate is a fully integrated legal case management system. Initially designed for personal injury and mass tort litigation practices, it is now used by a large range of litigation firms.

Features include:

Specific tool for tracking insurance information
Automated workflows
Medical records tracker
Fee calculator lets you enter the settlement amount and break out your firm’s fee, any referral fees or other costs for each client
From the company: “We take pride with each annual release,” Igor Selizhuk, CTO at SmartAdvocate states, “because with each release, we fulfill our promise to our clients to continually provide them with a system that matches their evolving needs.”

Demo: Interested in learning more about Smart Advocate? Check out their story and discover how this top-rated case management system can be a catalyst for success.

Litify Logo
Litify is an integrated solution designed for mid-size and large law firms. It is built on the popular Salesforce platform used by many businesses for automation and analytics.

It features:

Robust security
Automated tasks
Customizable dashboard to track key performance indicators
Testimonial: “Working with Litify is like having the best developers in the world as my software guys,” said Johnson. “They understand the legal industry, know what works for the big firms, and bake the best practices right into the platform.

As the owner of a younger firm, I don’t have to reinvent the wheel.” Anthony Johnson Owner, Attorney at Law Johnson Firm

Visit www litify com to learn more about how you, your team, and your clients could all benefit from a partnership with Litify.

Mycase Logo
MyCase offers an all-in-one case management software solution to document management, time tracking, invoicing, payment collection, and calendaring.

Some of its key features are:

Simple user-friendly interface
Simple pricing structure includes all features instead of having to add options
Unlimited e-signatures included
MyCase offers a free 10-day trial, so you can test the software and see if it’s a good fit for your practice.

Clio Manage Logo
Clio Manage offers a variety of features, including billing, contact management, document management, calendaring, accounting, task management, online payments, and time tracking.

A few highlights of Clio include:

Secure client portal for document sharing
Matter timelines display who made changes and when updates were made
Separate module available for client intake/client relationship management
Clio is versatile and has customizable solutions for everything from solo to large firms.

Thomson Reuters >ogo
Legal Tracker has features such as eBilling, matter management, reporting, analytics, cloud integrations, data services, and legal operations.

It offers such features as:

Legal analytics to track budgets and compare performance of outside legal counsel
Robust reporting system
Excellent collaboration tools
This Thomson Reuters system is geared towards helping corporate in-house legal departments track and organize their legal teams.

Trialworks Logo
Trialworks is a cloud-based solution created by trial lawyers with options for mobile case intake, document management, calendaring, and trial management.

Some distinct features include:

Litigation-centered tools
Based on familiar Microsoft Office platform
Available as software to be used on local network or cloud-based
Offers database conversion (as a separate service)
Check out their website to learn more and schedule a free demo.

Law Ruler Logo
Law Ruler has customized solutions for litigation firms and is integrated with Office 365 for convenient workflow. Its detailed dashboard analytics help you keep track of case status, leads, and marketing performance.

Other features include:

Built-in settlement calculators
Automated text and email reminders
Integrated click-to-call dialer powered by artificial intelligence
Managing your cases effectively improves customer service, as well as your legal services. You have more time to devote to your clients and work on their cases when you do not need to worry about the day-to-day logistics of case management.

FAQs About Law Firm Case Management Software
If you are not familiar with case management software, these frequently asked questions may help you understand why your law firm needs to invest in high-quality case management software.

WHAT IS CASE MANAGEMENT SOFTWARE?
Managing legal cases requires a system for keeping up with detailed information about each case. Case management begins before your client hires your law firm. You need an effective way to perform conflict checks before your client signs a retainer agreement.

Throughout the case, there could be hundreds or thousands of documents to organize, deadlines to monitor, statements to process, and other details that must be analyzed and organized into categories that are easy to search.

You also have billing, client communications, contact information, appointment scheduling, court information, and case notes to organize and manage.

After closing the case, you need a system for storing and archiving the case that allows for continued conflict checks. You may also need to access information in one case to assist with a matter in a related case or similar case.

Today, digital files must be stored, organized, and cataloged. The days of managing legal cases by hand are over.

WHAT CAN CASE MANAGEMENT SOFTWARE DO FOR MY PRACTICE?
Gathering, analyzing, and organizing large amounts of information, data, and documents is a significant element of case management. Many lawyers, paralegals, and case managers have multiple cases they handle. As a result, the volume of data can be overwhelming.

Case management software provides an efficient way to collect and organize data.

Many software programs link to email, telephone, and other systems to create calls and message logs. The information is stored in the client’s file immediately.

Tracking contacts with clients, including calls and emails, through the software help to ensure that you do not miss anything.

Having all the information in one place makes it easy to:

create reports,
visualize evidence, and
collaborate with other staff members.
In addition, everyone within the law firm can access the case files and all information stored in the files from their desktop or tablet.

WHAT ARE OTHER BENEFITS OF CASE MANAGEMENT SOFTWARE?
In addition to managing the data, documents, and other information associated with a client’s case, there are other benefits of using case management software.

REDUCE THE RISK OF MISTAKES
Case management software can reduce the risk of human error. Mistakes happen when you are handling multiple cases and thousands of documents. Case management software completes many of the tasks automatically, which reduces the risk of errors and mistakes.

For example, errors in transferring data to forms could be costly and time-consuming.

When the data is contained in case management software, the software transfers the data ensuring there are no errors.

ENHANCE SECURITY
Lawyers have a fiduciary duty to protect confidential information. A data breach could result in the theft or exposure of sensitive information. Case management software can add another layer of security for data.

The software also automatically backs up entire files to ensure that nothing is lost in case of a data breach or natural disaster.

FACILITATE REMOTE WORK
Lawyers and staff members can access client files and data from work, home, and other locations. In addition, case management software that is cloud-based allows employees to access data even when telecommuting.

TRACK LEADS
In addition to managing your current cases, case management software can help you track leads. An efficient, easy-to-use system to track and follow up with leads increases retention rates for the law firm.

A lead can be entered into the system, forwarded to the correct person to respond, and scheduled for a follow-up. All information about the lead is in one location that is accessible to everyone.

IMPROVE EFFICIENCY
Case management software increases efficiency. Everyone working on a case can access and update information. Having data in a system that permits easy retrieval reduces the time it takes to locate information.

Get More Insight Into Case Management For Your Law Firm
At LawRank, we specialize in SEO for lawyers: getting law firms like yours to rank for competitive, high-volume keywords in competitive markets.

We know that your business operations have to be set up for success when you begin to see an influx of calls and clients.

That’s why we’re ready to help you discuss your case management needs and provide some insight into popular systems. We can even connect with you with leading case management software providers.

Get in touch with our law firm SEO specialists to learn more today.

Updated 2022

0

13

Сергей Сароян – личность руководителя брокера-мошенника в Украине раскрыта

Сергей Сароян – личность руководителя брокера-мошенника в Украине раскрыта

25 апреля 2021 г.

Олег Крапивин

Группа форекс-компаний «Телетрейд» известна в разных странах, как мошенническая организация, сливающая счета своих клиентов на офшоры через преступные схемы.

Данные обвинения не голословны – их подтверждают громкие уголовные дела в России и Казахстане, изгнание из Беларуси и многочисленные скандалы в СМИ. Но «Телетрейд» – не безличное зло, им руководят конкретные личности, одна из которых теперь известна – Сергей Сароян. Популярный бизнес-коуч, вещающий со сцены секреты успешности, не торопится разглашать свое постоянное место работы. В его фейсбуке стыдливо умалчивается тот факт, что в настоящее время он является CEO «Телетрейд» в Украине. (Доказательства этого представлены ниже.) Именно неожиданная скромность продавца «успешного успеха» – лишнее свидетельство гнилой природы брокера. Сергей Сароян хорошо отдает себе отчет, что гордится ему абсолютно нечем, работа в такой организации – несмываемое пятно позора на деловой репутации.

Из чьих рук кормится Сергей Сароян – шишки «Телетрейд»

Основатель данной компании известен еще со времен, когда ее репутация хоть что-то из себя представляла. Владимир Чернобай – «отец», идейный вдохновитель и единственный владелец «Телетрейд» до самого момента своей бесславной кончины в 2019 году. После открытия уголовного производства в России, главный подозреваемый сбежал за границу, где полгода спустя скончался от рака. Газета «КоммерсантЪ» посвятила этому саркастическую статью, которую можно прочесть по ссылке.

Однако у покойного остались наследники и «достойные» продолжатели черного дела – супруга Анна, племянник Олег Суворов, заместители и прихлебатели воюют за право руководить «Телетрейд». Именно перед этими людьми отчитывается Сергей Сароян.

Сергей Сароян и его работа мечты под крылышком «Телетрейд»

Каким низкокачественным человеком нужно быть, чтобы не только работать в «Телетрейд», но добиться здесь карьерных высот? Лично принимать решения, которые разрушают жизни людей? Сергей Сароян подходит для «Телетрейд» идеально, хотя компания не сразу поняла, как ей повезло с таким сотрудником. Зато для Сарояна это было очевидно – всех своих хоть сколько-нибудь значительных успехов он сумел добиться только здесь.

Те, кому пришлось узнать Сарояна лично, утверждают, что таких подлецов, как он, редко встретишь в естественных условиях. Сергей Сароян относится к людям, которые никогда не упустят своей выгоды и ставят личные материальные интересы выше принципов, совести и морали. В случае необходимости, он умеет подстроиться под ситуацию и может выйти сухим из любой воды. Наобещать гору кому угодно – не проблема, равно как забыть о своих обещаниях и переступить через договоренности. Подставить сообщников – плевое дело, вот причина его увольнения  из «Телетрейд».

Закончив академию связи, он сперва пытался пристроиться по профессии. Из телекоммуникационной компании его, по слухам, выгнали за склонность к доносительству. В дальнейшем эти навыки принесли пользу в «Телетрейд». Карьерный взлет на ниве форекс-махинаций Сароян испытал в 2005-2006 годах, когда занял должность куратора украинского подразделения «Телетрейд». Вся национальная сеть офисов брокера подчинялась ему. Кроме украинских, Сароян руководил офисами зарубежом. Сергей Сароян зарабатывал не фиксированную сумму, а три процента от так называемого инаута. Этот брокерский термин означает результат, полученный в результате вычета суммы вывода из суммы ввода. Одно существование такого термина разбивает вдребезги сладкую сказочку о легких заработках, потому что значение инаута никогда не бывает минусовым. Клиенты «Телетрейд» только в Украине ежемесячно вносили на брокерские счета от полутора миллиона долларов, а выводили не более полумиллиона. Таким образом, инаут был равен миллиону, а Сароян получал свои 30 тысяч долларов. Немаленькая зарплата, но алчному куратору ее было мало. Мысль, что клиенты «имеют наглость» выводить полмиллиона долларов обратно не давала ему покоя. Чтобы «аут» стал нулевым, Сергей Сароян принялся активно заманивать клиентов на «Биржу трейдеров». Этот проект пассивного инвестирования был создан «Телетрейд», с целью обойти запрет на взятие средств в управление. Брокер ничего не брал – это делали «независимые» участники Биржи, которые сидели на зарплате в «Телетрейд». Сергей Сароян делал все, чтобы клиенты вкладывали свои средства именно сюда, где было очень удобно их сливать – достаточно отдать распоряжение подконтрольному торговцу и тот жал на нужные кнопки. Украинский инаут дорос до полутора миллиона и сравнялся с суммой введенных средств. Клиенты не получали обратно ничего, о заработках можно не упоминать. Сергей Сароян только с Украины имел 45 тысяч долларов в месяц.. Однако подобная ситуация не могла продолжаться долго. Репутация «Телетрейд» катастрофически ухудшилась,  Сергей Сароян стал крайним, расплатившись хлебной должностью.

Следующие пять лет стали тяжелыми для мошенника. Найти похожий источник дохода он не смог и стремительно беднел. Коучинг стал способом хоть как-то поддержать штаны. Неудивительно, что когда в «Телетрейд» сменилось руководство и там вспомнили о виртуозном лжеце, Сергей Сароян бегом поскакал к старому работодателю.

Сегодня у него в подчинении находятся все клиентские офисы в шести странах, среди которых Украина. Причем он уже не куратор, а директор, и получает не 3%, а часть от всех слитых сумм. Как бы он не старался скрыть свою причастность к «Телетрейд», пострадавшим от махинаций брокера удалось узнать о ней. Общественная организация жертв «Биржи трейдеров» раздобыла инсайдерскую запись, где Сергей Сароян представляется сотрудникам и напрямую говорит, какую должность занимает. Эту запись жертвы «Телетрейд»  продемонстрировали на публичном мероприятии, где вскрыли черные дела «Телетрейд» и обнародовали имя непосредственного участника.

Брифинг, в ходе которого показана запись, состоялся в прошлом году. Цель его проведения – публично рассказать о циничном многолетнем обмане «Телетрейд» и назвать имена тех, кто замешан. Цель максимум – добиться возбуждения уголовного дела против украинского филиала. Если подобное уголовное дело, по примеру соседних стран, действительно будет возбуждено, Сергей Сароян точно не отделается ролью свидетеля.

Как Сергей Сароян уничтожает украинскую экономику

Биржа трейдеров,набравшая невиданную популярность, во время первого «правления» Сарояна в «Телетрейд» опустошала не только украинские карманы. Российские СМИ писали несколько лет назад о невиданном размахе грабежа, творящемся здесь. Почитать можно по ссылкам: здесь и здесь.

Не меньше пострадал и Казахстан, где правоохранители активизировались весной прошлого года. Местное руководство – коллег Сарояна – посадили в СИзо. СМИ писали об этом: здесь и здесь.

Российские уголовные дела удалось замять – для этого Олегу Суворову и другим хозяевам брокера приходится платить ежемесячные отчисления со своих барышей. Суммы взяток достигают сотен тысяч долларов. Кроме того, со слов российских сотрудников «Телетрейд», чиновники заставляют топов также отстегивать процент на военные расходы России в Донбасском регионе. Учитывая, что суммы, с которых отчисляется процент, увеличивает для своих боссов Сергей Сароян, он виноват не только в обнищании своих сограждан, их убивают косвенным образом благодаря его стараниям.

Удивительно, конечно, что украинских «Телетрейд» вместе со своим боссом все еще остается в неприкосновенности. Не взирая на огромные обороты средств, которые здесь похищаются и выводятся из национальной экономики в офшоры, правоохранители бездействуют. Украинские инсайдеры рассказали организации клиентов, как именно Сароян успокаивает сотрудников. Якобы  им нечего бояться, ведь киберполиция находится в него «в кармане». Хотелось бы верить в то, что это ложь, и правосудие в ближайшее время доберется до мошенников. Но пока ситуация остается неутешительной: Сергей Сароян продолжает наживаться на чужих деньгах.

Теги статьи: Чернобай ВладимирТелетрейдСароян СергейМошенничествоАфераTeleTrade
Статьи по теме:
Строитель Егоров в поисках судебной снисходительности
Развод Ильи Клигмана на $1 млн оценили условно. Игорь Юрасов и Башир Куштов раскаялись за попытку "отмазать" разыскиваемого за хищение 7 млрд руб. из банка "Агросоюз"
Российского адвоката осудили на три года за аферу на 7,4 миллиона рублей
В сети начали зарабатывать на имени генерала Суровикина
Гость связал россиянку поясом от кимоно и ограбил ее
Распечатать Послать другу

0

Быстрый ответ

Напишите ваше сообщение и нажмите «Отправить»


► Дополнительные смайлики◄

>>>Новые символы <<<




 


Вы здесь » Эрагон. На пороге Ренессанса » Тирм » Улицы Тирма


Рейтинг форумов | Создать форум бесплатно